Van amiben még az Európai Bizottság szerint is sikertörténet lett Magyarország az uniós tagállamok között
Egy olyan rendszer lett sikertörténet, ami 2010 előtt nem volt hatékony, azóta pedig az EU legjobb gyakorlatává vált.
A debreceni 2-es villamos pályaépítésének összköltsége 3,67 milliárd forinttal emelkedhet - az ezt jóváhagyó kormányhatározat a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg.
A pályaépítésre a többször módosított projekt értelmében 8,6 milliárd forint fordítható, ennek a keretnek a növeléséről született döntés. A debreceni közgyűlés október 24-i ülésén sürgősséggel fogadta el az ezt kérő előterjesztést. Az összeget azokra a pótmunkákra fordítják, amelyek a pályázat alapján nem finanszírozhatók az elnyert uniós forrásból: ezek jórészt az építkezéshez nem közvetlenül kapcsolódó út- és járdafelújítások, de ebből a keretből fedezhető a projekt során felmerült árfolyamveszteség is.
A kormányhatározat szerint a miniszterelnökséget vezető államtitkárnak december 15-ig a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel el kell végeztetnie a projekt költségnövekményének elszámolhatósági vizsgálatát, és az Európai Uniónál el nem számolható költségekre az év végéig a központi költségvetés uniós fejlesztéseinek terhére biztosítania kell a forrást. A miniszterelnökséget vezető államtitkárnak gondoskodnia kell arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezdje meg a tárgyalásokat az Európai Bizottsággal a 2-es villamosprojektet jóváhagyó bizottsági határozat módosítására.