Magyar crowdfunding sikersztori - Feel Flux

2014. július 29. 12:49

Somlyó Tamás
Crowdfunding
Bár közhely, tényleg sokkal több energiát emészt fel egy ilyen kampány, mint ahogy azt az ember hinné, mielőtt belekezd.

Miért választottátok a crowdfundingot?

Somlyó Tamás: Két okból: egyrészt nem rendelkeztünk a megfelelő anyagi háttérrel a gyártás beindításához, másrészt szerettük volna kipróbálni, hogy mennyire kelti fel az emberek érdeklődését a termékünk.

Mik voltak a szempontok a platform választásánál? Miért az Indiegogo-ra esett a választásotok?

Sokat gondolkodtunk, hogy a két legnagyobb közösségi finanszírozással foglalkozó oldal (Kickstarter, Indiegogo) közül melyiket válasszuk, és végül azért döntöttünk az Indiegogo mellett, mert a Kickstarteren a szabályaik miatt csak bonyolultan, egy amerikai társalapító bevonásával indulhattunk volna, ami sok szempontból nem lett volna kényelmes. 

(...)

Mi az, amit utólag másként csinálnátok?

Bár soha nem fog kiderülni, hogy mennyit számított volna, azzal együtt, hogy voltak jelentős előnyei az Indiegogo-nak (»csak« 4% jutalék, kampányhosszabbítás, stb.) lehet, hogy ha vesszük a fáradságot és megoldjuk a Kickstarteren való indulást, még sikeresebb lehetett volna a projekt. Ez persze egyáltalán nem biztos, és szerencsére így sem panaszkodhatunk.

Van bármilyen tanácsod, tipped, ami kimaradt az eddigiekből, de szívesen megosztanád azokkal, akik a jövőben terveznek crowdfunding kampányt indítani?

Két dolog jutott eszembe még: egyrészt az, hogy bár közhely, tényleg sokkal több energiát emészt fel egy ilyen kampány, mint ahogy azt az ember hinné, mielőtt belekezd. Érdemes jól megtervezni előre, hogy a csapatban kinek milyen feladatkörei lesznek. Ide tartozik még egy nagyon fontos tapasztalat: bármilyen külső segítséget veszel igénybe, legyen az fizetett, kockázati- vagy szívesség alapú, az soha nem lesz olyan hatékony, mint a csapat tagjai. Ez érthető, és nyílván azért van, mert egy ilyen projekt lendületben tartásához nagyon nagy odaadás és motiváció szükséges, ezzel együtt mi többször éreztük úgy, hogy nem azt kaptuk, amire számítottunk. Rengetegen keresik meg az új kampányokat azzal, hogy egy bizonyos összegért cserébe egy jól kiépített social network-ön keresztül sok potenciális vevőhöz juttatják el a kampányt, mi kiválasztottunk egyet a sok közül, (CrowdFundBuzz) és nem volt szignifikáns eredménye, így ettől és az ehhez hasonlóktól kifejezetten óva intjük az embereket.

Másrészt, ami egyértelmű tapasztalat volt: azon túl, hogy egy bizonyos rétegnek tetsző dolgot csinálsz, minden azon múlik, hogy hány emberhez sikerül eljuttatni, és talán ez a legnehezebb feladat.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában