30 nap és a cégem halott

2013. június 25. 21:32

Hogyan lesz egy nagyreményű startupból sikertelen vállakozás? A mai napon indult „My Startup has 30 Days to Live” című mikroblog egy mindeddig ismeretlen startup halálát kíséri végig.

Hogyan lesz egy nagyreményű startupból sikertelen vállalkozás? Erre a kérdésre adhat választ a mai napon indult „My Startup has 30 Days to Live” című mikroblog. A blog szerzője egy mindeddig ismeretlen startup alapító, aki haldokló vállalkozásának végnapjairól kezdett írni.

Az ígéretek szerint a szerző a vállalkozás halálát dokumentálja és bemutatja az ahhoz vezető eseményeket. A blog híre gyorsan terjed a tengerentúli szaksajtóban. Az Inc.com írója, Larry Kanter például kijelenti: amíg a növekvő vállalkozások sikereiről gyakran van szó, addig ritkán születnek írások a startupok árnyoldalairól.

Az emlegetett a blogon többek között ez olvasható: „Közel 2 évvel ezelőtt otthagytam a munkámat és elkezdtem építeni valamit(...) a TechCrunch címlapjára kerültem, alkalmazottakat vettem fel és a technológiai világ csillagává váltam. A hirtelen érkező siker közepén kaptunk egy ajánlatot. Úgy tűnt csak ennyi kell, hogy gyors növekedési pályára álljunk. Felajánlottak nekünk egy helyet egy jól ismert startup keltetőben(...)A következő három hónap alatt az eredeti szándékunk, hogy ne menjünk bele egy befeketetési körbe, meghiúsult, és meggyőztek, hogy folytatnunk kell a kockázati tőkebevonást, hogy számba vegyenek minket a jövőben.”

A szerző ezután ír a hibákról is – arról, hogy a befektetői tanácsokra hallgatva elvesztette a hitét a saját termékében és hogy a csapata felett sem bírt már megfelelő kontrollal. „Építettem egy csapatok akiket imádtam. De nem egy olyan csapatot, akiket vezetni tudtam volna” – írja. Egyelőre nem tudni, hogy melyik cég vezetője áll a blog mögött. A jelek szerint az egész amerikai startup-sajtó érdeklődik.

A bejegyzés trackback címe: http://vallalkozas.mandiner.hu/trackback/9267