Az agresszív hirdetéseivel ismerté vált Temu kénytelen volt behúzni a kéziféket, túl sok volt a vizsgálat

2024. április 11. 07:49

A panaszok és a fogyasztóvédelmi vizsgálatok állhatnak a cég stratégiai irányváltása mögött.

2024. április 11. 07:49
Temu - Photo Illustration

Nyitókép: NurPhoto / Getty images

A Temu a jelek szerint takaréklángra tette az agresszív marketing stratégiát. Jelenleg a szokásosnál jóval kevesebb hirdetéssel és akcióval találkozhatunk a kínai webáruház oldalán. A honlapjukon gyakorlatilag megszűntek a vásárlást sürgető üzenetek írta meg az Economx.

A Temu hirdetéseinek száma csökkent a Google és a Facebook felületén is, a webáruházak marketingjével foglalkozó Growww Digital Temu-indexe szerint tavaly november óta nem költött olyan keveset hirdetésekre a vállalat, mint jelenleg. 

Magyarországon ősszel jelent meg a kínai webáruház, a GKID felmérése szerint szinte az egész hazai internetes piacot letarolta.

Idén januárra a külföldről rendelő magyarok 29 százaléka már a Temuról vásárolt, pedig három hónappal korábban ez az arány még csak 0,5 százalék volt. A Temu tehát a megjelenésétől számított három hónapon belül Magyarország második legtöbb vásárlójával rendelkező áruháza lett, ami megdöbbentő és szinte egyedülálló teljesítmény.

A Temu olcsó termékeivel és agresszív hirdetéseivel a Forbes szerint csak a tavalyi karácsonyi vásárlási láz során

körülbelül 500 millió forintot égetett el a vállalat hirdetéseire Magyarországon.

Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temu ellen annak valószínűsíthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Februárban több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, a Temu megtévesztő marketingtechnikáival csábítja el a vásárlókat.

A Temu marketingstratégiája nem csak a magyar piacot zavarta: április elején német fogyasztóvédelmi szervezetek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat alkalmazásával vádolták meg a Temut, és a német kormány is arról beszélt, hogy a cég miatt felül kell vizsgálni az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Mindez szerepet játszhat a Temu mostani átalakulásában.

Ilyen és ehhez hasonló üzenetekkel árasztották el a Temu termékeinek böngészésekor a látogatókat:

  • „megvásárolva 1 perccel ezelőtt”;
  • „majdnem elfogyott”;
  • „már csak 4 maradt”;
  • „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”;
  • „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”;
  • „Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”

***

 

Összesen 47 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-76
2024. április 28. 00:11
🍓 ️ ­­A­­ ­­d­­ö­­g­ö­­s­ ­l­á­n­­y­­­o­k­­ ­­v­­á­­r­­n­a­­­k­­­ ­­­r­á­d­­ 👉 𝗪­𝗪­𝗪­.­­­𝗖­­­𝗨­𝗠𝟰­­.­𝗙­­𝗨­𝗡
szintetikus
2024. április 11. 10:57
A moszkoviták miért vásárolnak olcsón kínaitól? Miért nem a magyar kereskedőket támogatják ezek a lokálpatrióta hazaárulók? XD Amúgy meg az orbáni gazdaságmodell annyira kiemelkedő, hogy biztos lenne pénz a zsebükben, ilyen vackokra. XDDD
bodrigyuri
2024. április 11. 10:45
Jót tett nekik, mert már nem kell 3 hetet várni a rendelésre.
2024. április 11. 09:20 Szerkesztve
Kellemetlen ügy. A temu a sok fosom műanyag bizbasz terén, amit itthon aranyáron adnak, tényleg töredék áron árul. Nem véletlenül, mert egy pőre műanyagzacsiban, márkajel és minden csicsa nélkül érkeznek ezek a dolgok, felteszem egyenesen a gyártótól. Elhiszem, hogy ez fáj egyeseknek. A másik fele a dolognak a vám és a szállítás. Nna itt van a nagyobb bibi, merthogy kurvaélet, hogy nem fizetnek egy fitying vámot se semmire, a totál ingyen szállítás meg alsó értékhatár nélkül egyértelműen veszteséget okozhat és csak a piacszerzés miatt létezhet. Az érdekesség az, hogy a legtöbb dolog francia címkés zacsiban érkezik a temuról. Vajon ott is van logisztikai központju, vagy a franciákat fizették le, hogy vámmentesen engedjék rá Európára a kacatjaikat?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!